Az alábbiakban szeretnélek tájékoztatni Benneteket az ombudsmani szolgálatról.
Az ombudsmani szolgálat lényege, hogy a bhakták rendelkezésére áll olyan esetekben, amelyeknél a bhaktáknak vitája, nézeteltérése van vagy az egyházi szervezettel, vagy egy másik bhaktával, és a formális utakon nem sikerült ezt a vitát rendezni.
Az ombudsman bevonásánál az alábbiakat érdemes figyelembe venni:
Jelenleg az egyházban három ombudsman kereshető meg olyan problémával, amit formális úton nem sikerült rendezni:
Az, hogy melyikünket keresitek meg, nincs megkötve, ugyanakkor esetleges összeférhetetlenség esetén az ombudsman javasolhatja, hogy más ombudsmant keressen meg a panaszos.
Az ombudsmani szolgálat a közelmúltban gyűlést tartott, ahol a tapasztalatokat beszélték meg (természetesen sem konkrét ügyekről, sem panaszosokról nem esett szó). A tapasztalatok szerint a korábbi évekhez képest csökkent az ügyek száma, ami remélhetőleg arra vezethető vissza, hogy az esetleges nézeteltérések, viták a szokásos keretek között megnyugtatóan rendeződnek. Mégis felhívjuk a figyelmet arra, hogy ha nem sikerül az ilyen vitákat formálisan rendezni, akkor érdemes lehet a fenti ombudsmanok valamelyikéhez fordulni.
Srila Prabhupada ki JAYA!
OMBUDSMANI SZOLGÁLAT