Ombudsmani szolgálat a magyar yatrában

A világ más országaiban szerzett kedvező tapasztalatok alapján az MKTHK vezetősége, Sivarama Swami Maharaja inspirációjára, kezdeményezte az ombudsmani szolgálat elindítását a magyar yátrában.

Ennek a szolgálatnak az a célja, hogy a közösség azon tagjainak – legyenek akár szerzetesek, önkéntesek, támogató tagok – akiknek valamilyen olyan ügyük, sérelmük vagy csak észrevételük, javaslatuk van, amit a hivatalos csatornákon: autoritás, templomvezetés stb. keresztül nem tudnak elintézni, lehessen olyan független személyhez fordulniuk, akik megoldási módot javasolhatnak, illetve – szükség szerint – közbenjárhatnak az érdekükben.

Az ombudsmani szolgálat egyik fő fókusza, hogy segítsen a közösség tagjainak önmagukon segíteni. Ezt azzal igyekszik elérni, hogy konzultációval segít a panaszosnak, javaslattevőnek tisztázni saját szándékát és motivációját, segít megtalálni azt a személyt az egyház vezetésében, akire az ügy tartozik, segít átgondolni a megoldás összes lehetséges módját és kimenetelét. Nem feladata azonban a közvetlen, hivatalos intézkedés.

Ha szükséges, a panaszos kifejezett kérésére az ombudsman személyesen is bekapcsolódhat a probléma megoldásába, de az ügyet elindító bhakta bármikor leállíthatja az ombudsman közbenjárását.

 

Az ombudsmanokra négy fontos és szigorú szabály vonatkozik:

  • titoktartás: a panaszos kifejezett engedélye nélkül nem adhatja ki a panaszos kilétét, sőt nem intézkedhet oly módon, hogy az esetleg kikövetkeztethető legyen;
  • függetlenség: helyzete ne függjön olyan személytől, akiket egy adott panasz vagy javaslat érint;
  • semlegesség: ne foglaljon állást, ne bíráskodjon egy adott ügyben, hanem részrehajlás nélkül végezze szolgálatát;
  • informalitás: a hivatali kötöttségeken és eljárásokon átlépve segítsen megtalálni, vagy akár személyesen is alkalmazni az adott hely, idő és körülmény szerint leghelyesebb megoldást.

 

Az ombudsmanok a yatra következő tagjai:

  • Lohitaksa dasa
  • Madhupati dasa
  • Radharadhya dasa

Amennyiben valamennyi ombudsmannak szól az üzenet, azt az [email protected] email címre is el lehet küldeni.

 

Ha bármilyen sérelmed vagy javaslatod van, ne dédelgesd, ne várd meg, amíg elmérgesedik, ne pletykát csinálj belőle, hanem beszéld meg valamelyik ombudsmannal!

Vélemény, hozzászólás?